Blog

Priatelia,

včera dorazil na Slovensko prvý kus nového modelu Suzuki Vitara. Ako vôbec prví, sme mali možnosť najazdiť na ňom prvé kilometre a vyskúšať si ho. Prinášame Vám pár postrehov a názorov, ktoré sme zaznamenali pri prvom randení s týmto neobyčajným autom.

Mnohí sa nevedia zhodnúť, či sa jedná o úplne nový model, alebo len náhradu za SX4. Za tú mnohí pokladali S-Cross, no záhadu sme rozlúskli. Suzuki Vitara je nástupcom Suzuki SX4. Možno sa Vám bude zdať názov podobný s Grand Vitarou, no tá je o kategóriu vyššie.
Začal by som prvým dojmom, ktorý vďaka farbe nebol príliš pozitívny. Ale hneď pri prvej jazde som pochopil, prečo marketingoví odborníci zvolili práve tak netradičnú farbu. Už prvé kilometre som badal zvedavé pohľady ľudí na zastávkach, či iných vodičov. Takže viditeľnosť jednoznačne zaručená a tým splnený jasný cieľ – upútať čo najviac ľudí.
Tento mestský crossover, ak tak môžem novú Vitaru nazvať, bude iste konkurentom Mitsibishi ASX, Nissan Quashqai, Škode Yeti a iným vozidlám v tejto triede.
Úplne nový dizajn dodal tomuto autu jednoznačne žiaru, na ktorú sme doteraz u Suzuki neboli až tak veľmi zvyknutí. O to viac je pre nás toto vozidlo nečakaným prekvapením. Príjemné krivky, ktoré vyslovene ulahodia oku, nie sú príliš ostré a dodávajú novej Vitare šmrnc. Pôsobí športovo, no zároveň elegantne, je mladícka, no i rozvážna a preto si myslím, že toto autíčko zaujme naozaj širokú škálu potenciálnych zákazníkov.

Vitara sa ponúka v bielej, čiernej, šedej, striebornej, bielej perleti, oranžovej, červenej, pieskovej a nami testovanej modrej farbe.V ponuke sú zatiaľ tiež len dva typy hliníkových diskov, dovolím si povedať, že na nami testovanej verzii sú tie krajšie smile emoticon

Čo sa týka motorizácie, na začiatok je na výber z jedného benzínového a jedného dieslového agregátu, oba sú o objeme 1,6 l, s výkonom 88 kw, ktorý je na prekvapenie u oboch identický. Ako benzínový, tak aj dieslový motor sa dá kombinovať s pohonom dvoch, alebo štyroch kolies. Žiaľ, to, že automatickú prevodovku nájdete len pri benzíne sa nezmenilo, diesel teda ponúka len možnosť manuálneho radenia.
Ale máme tu prvú výraznú novinku, Suzuki sa konečne rozhodlo pre 6-stupňovú, plne automatickú prevodovku, ktorá tak konečne nahradila 4-stupňový variátor.
Takisto nový model Vitara ponúka aj vylepšený pohon 4×4 a iné sprevodovanie aj manuálnej prevodovky, preto je konečne aj jednašestka v benzíne plne dostačujúca a jej ťah je výraznejší ako v SX4, či S-Crosse.

Priemernú spotrebu nedokážeme presne určiť, nakoľko je vozidlo úplne nové a motor si predsa musí “sadnúť”, aby sa spotreba ustálila.
Nami testovaný model bola Vitara 1,6 benzín 4×4 vo výbave PREMUIM, kde je deklarovaná spotreba výrobcom na 6,5l/100 km v meste, 5,1litra mimo mesta a kombinovaná 5,6 litra na sto kilometrov, čo sú naozaj veľmi zaujímavé čísla. Ostatné špecifikácie nájdete v novo-vytvorenom albume, s názvom Nová Suzuki Vitara.

Na výber má nová Vitara zo 4 výbav, a to COMFORT, PREMIUM, ELEGANCE, a ELEGANCE PLUS.
Už v základe disponuje Vitara až 7 airbagmi, čo je naozaj skvelé, v porovnaní s konkurenciou, kde si za každý pár airbagov navyše musíte priplatiť.
V úvodnej, najlacnejšej výbave tiež nájdete aj ESP, Pomocný systém pre rozjazd do kopca, Vyhrievané predné sedadlá, Denné svietenie, Alarm s imobilizérom, Autorádio s bluetooth a veľa ďalšej výbavy, ktorá doteraz bola možná u Suzuki len vo vyšších výbavách.

Nami testovaný model sa na ceste skutočne správal veľmi dobre, prejazd zákrutami bol plynulý, jazdné vlastnosti by som v celku ohodnotil ako veľmi prekvapivé, samozrejme v pozitívnom slovazmysle. O pohone 4×4 netreba ani hovoriť, ten malo Suzuki vždy na dobrej úrovni.

Čo nás veľmi prekvapilo, ani Suzuki nezaostáva za inými a prichádza s inováciami. V novej Vitare sme totiž našli adaptívny tempomat, čo bolo naozaj veľmi prekvapivé.
Je zabudovaný v prednej maske, resp. v znaku a dizajnérsky naozaj dobre zvládnutý.
Čo ale dizajnéri naozaj nevymysleli ideálne, sú ovládače palubného počítača umiestnené priamo v “budíkoch” .
Sú prehnane dlhé a naozaj pôsobia veľmi nemoderne, mne pripomínali paličky do uší smile emoticon
Zaujala nás tiež centrálna čast palubnej dosky, hlavne rádio, alebo ako sa to už dnes odborne nazýva, multimediálna jednotka, či multimediálny LCD displej.
S čím sa neviem celkom stotožniť, je ovládanie hlasitosti, ktoré je plne dotykové, ako celý LCD panel a pri šoférovaní môže byť úprava hlasitosti dosť nepraktická a môže Vás nabádať k pozeraniu na displej a tým bude odpútavať Vašu pozornosť.
Ale majstri zo Suzuki mysleli opäť na všetko. Ak vám nebude vyhovovať dotyk, môžte predsa ovládať rádio aj na volante, ktorý je multifunkčný už v základnej výbave.
Čo ešte oceňujem, že vyhrievanie sedadiel má konečne dve polohy, a nie len jednu, ako sme boli doteraz zvyknutí.

Inak sa novej Vitare už nedá nič zásadné vytknúť, snáď len vyhotovenie kľúča, ktorý je už dosť dlhú dobu rovnaký a patrilo by sa trošku zmodernizovať ho.

Na záver by som skonštatoval len toľko, že podľa môjho názoru bude nová Vitara prelomovým modelom od Suzuki, ktorý naštartuje novú éru. Svojim dizajnom, jazdnými vlastnosťami a cenou od 14.000€ s DPH má v rukáve všetky tromfy.

Vozidlo sme mali zapožičané od spoločnosti MIKONA – autorizovaného predajcu vozidiel SUZUKI a SUBARU, so sídlom na Einsteinovej ulici č.1, v Bratislavskej Petržalke.
Toto autíčko si môžte priamo u nich vyskúšať a od dnešného dňa aj objednať.

Kompletné fotografie, špecifikácie a cenníky nájdete tu, na našom Facebookovom profile, v albume s názvom Nová Suzuki Vitara.

P.K.​

Top