Je tomu len pár dní, čo Frankfurtský autosalón zatvoril svoje brány. Predstavilo sa na ňom 1000 vystavovateľov zo štyridsiatich krajín sveta a všetci sa chceli predviesť v tom najlepšom svetle. 66. ročník tohto motoristického sviatku bol tak preplnený novinkami a zaujímavosťami a my sme sa pre Vás rozhodli zostaviť výber toho, čo nás upútalo najviac:
Začneme pekne zostra. Stánok automobilky Alfa Romeo predstavil svoj sedan Giulia a to rovno v najsilnejšom prevedení QV (Quadrifoglio Verde). Na civilnejšie verzie si budeme musieť počkať do budúcoročného Ženevského autosalónu. Alfa Romeo Giulia ukrýva pod kapotou 2,9 litrový šesťvalec dopovaný dvoma turbami. Už teraz vieme, že tento agregát, pôvodom z Ferarri, vyvinie až 510 konských síl a dáva autu točivý moment 600Nm. Preto nikoho neprekvapí, že Giulia je schopná vyvinúť maximálnu rýchlosť 307 km/h a z nuly na sto vystrelí za 3,9 sekundy. To je lepšia hodnota, ako má BMW M3! Mamma mia :)
V Taliansku ešte chvíľu zostaneme, konkrétne u automobilky s býkom v znaku. Áno, Lamborghini predstavilo model Huracán Spyder, teda otvorenú verziu roadsteru Huracán. Môže sa pochváliť plátenou strechou, ktorú je schopné zložiť za 17 sekúnd do rýchlosti 50 km/h a jeho 5,2 litrový desaťvalec naladený na 610 koní a 560Nm katapultuje Spyder z nuly na stovku za 3,4 sekundy. To je však o dve desatiny horší výsledok, ako má roadster. Vinu nesie strešný mechanizmus, ktorý pridáva autu 120 kíl, čím sa konečná hmotnosť zastavila na čísle 1 542 kg. Faktom však zostáva, že toto kabrio dokáže letieť rýchlosťou až 325 km/h.
Vráťme sa však na zem a pozrime sa čím sa pochválila susedná Škodovka. Česká automobilka ukázala svoj populárny model Suberb vo verzii kombi. Nikoho neprekvapí, že vo svojej triede bude disponovať najväčším objemom kufra - 660 litrov a po sklopení zadných sedadiel ponúkne takmer dva metre kubické priestoru, konkrétne 1950 litrov. Bravó, tomu hovoríme kapacita.
Zo zástupcov strednej triedy stojí za zmienku nová generáciu modelu Audi A4 a podarené kupé Mercedesu triedy C, ktoré sa nápadne podobá na väčšieho súrodenca S Coupé. To ale predsa nie je na škodu.. V prípade automobilky so štyrmi kruhmi v znaku sa môžeme rozprávať viac o evolúcii, ako revolúcii. Nová A4 je dlhšia, širšia, no rovnako vysoká ako predchádzajúca generácia. Zaujímavé je, že hmotnosť sa medzigeneračne znížila v niektorých prípadoch až o 120 kilogramov. Novinkou bude možnosť prikúpenia si technológie LED Matrix s jedinečným vzhľadom a identitou.
Stánok Mercedesu nás potešil ešte jedným skvostom. V tomto momente Vám, drahí priatelia, predstavujeme podľa nášho názoru najkrajšie kabrio na tohtoročnom autosalóne – triedu S Cabrio. Vo verzii AMG S 63 4Matic sa tento nabušený elegán môže pohybovať po (nemeckých) diaľniciach rýchlosťou 250 km/h a z nuly na sto vystrelí za 3,9 sekundy. To nie ja na takmer dvojtonové auto vôbec zlé. Pod kapotou sa nachádza 5,5 litrový osemvalec o sile 585 koní a 900Nm! Dokonalé spojenie sily a úrovne.
Zaujímavá situácia je aj vo svete crossoverov a SUV. Nové generácie nemeckých automobilov BMW X1 a Volkswagen Tiguan nikoho neprekvapili, ale čo takto ,,džíp“ od Jaguaru? Model F-Pace je prvým crossoverom britskej značky, od ktorého automobilka očakáva výrazné zvýšenie predaja. Po dizajnovej stránke sa to Britom podarilo, ostáva už len čakať, ako verejnosť príjme nového hráča a ako sa mu bude dariť v silnej konkurencii predovšetkým nemeckých automobiliek.
Na záver si necháme ešte jeden zaujímavý kúsok. Dvojité občianstvo, napol Brit a napol Nemec. Reč je o novom Bentley Bentayga. Vôbec prvé SUV automobilky a vôbec prvé sériovo vyrábané SUV, ktoré pokorí rýchlosť 300 km/h! Slovenského fanúšika určite zaujme fakt, že vyrábať sa bude aj v bratislavskom závode VW. Pod kapotou sa nachádza šesťlitrový dvanásťvalec, ktorý dáva autu 608 koní a 900Nm. Hodnoty, ktoré zabezpečia vozidlu zrýchlenie z nuly na sto za 4,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 301 km/h. K tomu si prirátajte veľkú, ale naozaj veľkú porciu luxusu. Nový kráľ SUV? Uvidíme.
Bolo by toho ešte veľa, veď ako sme písali v úvode článku – salónu sa zúčastnilo tisíc vystavovateľov zo štyridsiatich krajín sveta. Na jednu stranu sa z tých čísiel človeku zakrúti hlava, na druhú stranu z toho vyplýva jedna skvelá vec - na dnešnom automobilovom trhu si každý nájde to svoje :)