NOVÝ IGNIS:: Malý huncút s veľkým srdcom

Ak ste boli zvedaví, aká bude dlho očakávaná novinka z dielne Suzuki, posaďte sa a v pokoji si prečítajte nasledujúcich pár riadkov.

Už predošlý model bol bestsellerom vo svojej kategórii, nakoľko mať v cene ľahko nad 10.000€ skladné autíčko, s pohonom 4x4, ktoré sa môže pýšiť takmer nulovou poruchovosťou a ešte sa ani nekradne, skrátka sen každého nenáročného užívateľa. Teraz sme sa po rokoch dočkali jeho nástupcu, úplne vynoveného a moderného Ignisa.

Už na prvý pohľad zaujme prednou tvárou, ktorá pôsobí sviežo a kráča s dobou. Suzuki napreduje a sústreďuje sa čoraz viac na drobnosti, ako prepracovanejšia a modernejšia maska, chrómové lemy okolo hmlových svetiel, drobné lištičky, či jemne športovo pôsobiace lemy a záhyby. Pohľad na predok nového Ignisu zdokonaľujú plne ledkové svetlá, ktoré samozrejme nájdete len vo vyšších výbavách, no oplatí sa ich priplatiť, nie len z dizajnového hľadiska, ale hlavne je s nimi skvele vidieť. Uchytenie EČV, alebo po starom ŠPZ, je oproti jeho staršiemu bratovi omnoho krajšie a konečne vyvoláva dojem, že tam značka skutočne patrí a nie, že sa tam ocitla len preto, že ju nemáte kam namontovať.

Okrem spomínaných dizajnových modernizácií, ktoré nás príjemne prekvapili a ulahodili nášmu oku, sme však našli na aute aj prvky, ktoré sú trošku v rozpore s našim vkusom. Jedná sa o drobné mriežky, umiestnené na bokoch prednej kapoty, teda „nasávače vzduchu“, kde máme dojem, že dizajnéri trošku šľapli vedľa. Ale po chvíľke zoznamovania, sa na to dá zvyknúť. Čo nám vadilo viac a nedokázali sme sa s tým stotožniť po celú dobu testovania, sú „žiabre“ v hornej časti zadných blatníkov (viď fotogaléria). Tento prvok sa už v dávnej minulosti objavil na jednom z modelov, no comeback v tomto značke Suzuki rozhodne nevyšiel.

Pri pohľade na zadnú časť vozidla sa nám vynára zopár iných značiek, z ktorých by mohol byť odvodený, alebo skôr pozliepaný. Je ťažké sa vyjadriť, či sa k autu hodí, alebo mohol byť iný, v každom prípade tak, ako si nájde svojich fanúšikov, si určite nájde aj odporcov. My ostaneme v tomto neutrálni :-)

Samozrejme, povieme si aj zopár faktov a čísiel a začneme ponúkanými motorizáciami, či skôr motorizáciou, ktorá je zatiaľ len jedna a to benzínová 1,2 dualjet o výkone 66kw/90 koní. Postrehli ste názov dualjet? Správne, jedná sa o dvojité vstrekovanie, čiže na každý valec, pripadajú dva vstreky, čím chce Suzuki zaručiť nie len lepší výkon motora, ale aj podstatne nižšiu spotrebu paliva. Tá je udávaná výrobcom 5l/100km pri kombinovanej jazde, v meste by mala byť 5,9 a na diaľnici na úrovni 4,5 litra. V našom teste, pri čisto mestskom cykle, s používaním pohonu 4x4 v teréne a nie zrovna pomalou jazdou sme sa dostali na 6,5 litra, čo je naozaj veľmi slušné. Predpokladáme tak, že ak nebude mať budúci užívateľ príliš ťažkú nohu na plyne a nebude každý deň využívať „štvorkolku“, dostane sa na výrobcom udávané limity.

Nový Ignis však neponúka len pohon4x4, ale aj štandardne poháňanú prednú nápravu. Oba druhy sú vybavené 5 stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá radí naozaj presne a hlavne ľahko, rozhodne pokrok oproti starej verzii. Výbavy máme už tri, a to základnú GL, strednú GL plus a najvyššiu (nami testovanú) GLX. Ak chcete mať pohon všetkých kolies, ten je možný len so strednou, alebo najvyššou výbavou. 

A čo cena? Suzuki prišlo tak, ako pri novej Vitare s veľmi zaújímavými ciframi, ktorými útočí na popredné miesta v predajnosti. Veď Vitara je najpredávanejším vozidlom za rok 2016 na Slovensku.

Ak Vám stačí jednoduchá verzia nového Ignisu, môžete si ju dopriať už od 8.740€ s DPH, s pohonom prednej nápravy. Áno, poviete si, je to základ, no máte v ňom už 6 airbagov, predné elektrické okná, manuálnu klimatizáciu, autorádio s bluetooth, ABS a dokonca ESP. A to je len zopár hlavných súčastí jednoduchšej výbavy. Ak ste nároční a túžite po pohone 4x4 v najvyššej výbave, pripravte si 12.740€ s DPH, čo je naozaj úžasná cena. Ak sa Vám páčia metalické farby, viete si jednu vybrať a priplatiť v cene 400€. Kompletný cenník s výbavami nájdete na www.suzuki.mikona.sk.

Dosť bolo faktov, poďme trošku zhodnotiť jazdné vlastnosti. Ak máme porovnať starého Ignisa s novým, je to naozaj veľký krok vpred. Toto autíčko prešlo obrovskou zmenou, ako dizajnovou, tak technickou. Začnime bežnou jazdou, ktorá už je na prvé počutie podstatne tichšia, plynulejšia a pohodlnejšia. Odhlučnenie karosérie je určite omnoho kvalitnejšie spracované a aj pri vyšších rýchlostiach na seba nemusíte kričať. Konečne si Ignisa môže zašoférovať aj vyšší človek a dokonca celkom pohodlne. V zákrutách sa až tak nenakláňa, ako jeho predchodca a rozhodne je na ceste stabilnejší. Čo sa však mohlo zmeniť viac, je tvrdosť náprav. Nie je to zlé, ale mohlo byť aj lepšie.

Ľahší terén zvláda Ignis bez problémov, pohon 4x4, je, ako sme zvyknutí u Suzuki spoľahlivý a výkonný. Pri strmých svahoch pripravilo Suzuki zázračné tlačidlo pod ovládaním klimatizácie. Po jeho aktivácii zdoláte aj drsnejší kopec, na prekvapenie to malý borec, s váhou ľahko pod 800 kíl zvláda bez väčších problémov. V každom prípade treba dbať na to, že je to malé autíčkoa pri pomere ceny/výkon je to super. Ak máte chatu, alebo záhradu, či sa neradi brodíte po meste v snehu, štvorkolka v Ignise Vám bohate postačí.

Technické okienko ukončíme brzdami. Tie sú vpredu samozrejme kotúčové, no trošku nás sklamalo, že vzadu ostali takzvané bubny. Ale opäť si pripomeňme cenovú kategóriu v ktorej sa nachádzame a preto to nie je nič prekvapivé.

Interiér je už na prvý pohľad priestrannejší a tak nemajú problém sedieť vedľa seba aj dve mohutnejšie postavy. Vzadu je to už trošku horšie, ale len v prípade, ak je šofér vysoký, zaňho si už tak pohodlne ďalší vysoký pasažier nesadne (190cm a viac). Ale stále ak máme porovnať priestor v starom Ignise, je to omnoho lepšie. Veľkou výhodou sú variovateľné zadné sedadlá, ktoré sa dajú nie len sklápať, ale aj vodorovne posúvať a tým zväčšia priestor v kufri. Má to však drobnú chybičku krásy, pri posunutí zadných sedadiel vznikne zvláštny skok v kufri (viď fotogaléria). Toto dizajnéri príliš dobre nevyriešili. Doba ide dopredu a ceny áut neustále klesajú a to sa samozrejme odráža aj na kvalite použitých materiálov. Čo nás azda najviac prekvapilo v negatívnom slova zmysle, je zadný kryt kufra, teda plocha, na ktorú pokladáte veci v batožinovom priestore, ktorá sa nám zdá byť príliš tenká a hlavne pod ňou sme natrafili na pravý nefalšovaný polystyrén, v ktorom bol uložený zdvihák, kľúč na kolesá a iné potrebné náradie. Ako dlho vydrží táto „vychytávka“ a či sa nebude mrviť, ukáže až čas. Takisto sa nám zdali byť bočné plasty dverí trošku nemoderné, až lacno pôsobiace pri takom modernom zovňajšku. Madlá dverí boli v nami testovanej verzii oranžové, čo absolútne neladí s farbou auta, ale našťastie ich farbu, ako aj farbu stredovej konzoly si môžete vybrať. Ignis bude vo všeobecnosti multifarebnou ikonou, keďže okrem madiel a stredovej konzoly, si budete môcť vybrať dvojfarebnú karosériu, či farebné exteriérové doplnky, ako masku, kryty hmloviek a iné. Malým nepríjemným prekvapením bola vykúkajúca skrutka spod madla dverí (viď fotogaléria), ktorú už naozaj dizajnéri mohli zakryť plastovou krytkou.

Oceňujeme ale celkové spracovanie a rozloženie prvkov palubnej dosky, ktorá pôsobí naozaj moderne a nájdete na nej všetko poruke, nie je zbytočne presýtená, ale zároveň je netradičná, najmä ovládaním klimatizácie, pripomínajúce kokpit lietadla. Možno to nie podľa Vášho vkusu, ale predstavte si ovládanie  zo starého Ignisu a porovnajte, čo je lepšie  :-) Na krásnom veľkom dotykovom LCD displeji je všetko prehľadné, nemusíte na nič žmúriť a ľahko sa ovláda. Je dostupný už od strednej výbavy GL plus a okrem ovládania rádia, či mobilného telefónu je v ňom zabudovaná navigácia a prehľadne premieta obraz z cúvacej kamery. Novinkou, s ktorou Suzuki prišlo už pri Vitare, je absencia CD mechaniky, ktorú nahradil slot na SD kartu, z ktorej si môžete prehrávať Vašu obľúbenú hudbu. Príjemne nás prekvapil aj tachometer, ktorého spracovanie je ozaj vkusné a po tme neťahá oči. Taký malý detail, ktorý nám udrel do očí, je príliš veľa prázdneho miesta v pravom poloblúku ukazovateľa rýchlosti, avšak šikovne tento priestor využili na kontrolky signalizujúce rôzne poruchy, či informácie. Multifunkčný volant reaguje veľmi dobre, príjemne sa drží a je ergonomický. Čo nás ale veľmi prekvapilo, v pozitívnom slova zmysle, sú dve malé kamerky za spätným zrkadlom. Jedna slúži ako systém udržiavania v jazdných pruhoch, teda ak náhodou dostanete mikrospánok, alebo sa len hráte s mobilom a vybočíte z jazdného pruhu, okamžite Vás pípaním a jemným zavibrovaním volantu upozorní na možný stav ohrozenia. Druhá kamera má takisto bezpečnostný charakter. Ak vozidlo pred Vami zabrzdí a vy to nezaregistrujete, alebo sa skrátka len zapozeráte a nevšimnete si auto pred sebou, Ignis Vás statne hlasným pípaním upozorní na prekážku v ceste a v kritickej situácii dokonca sám dupne na brzdy.

Nuž, čo dodať na záver? Nový Ignis je teda poriadne veľkým prekvapením. Kto poznal jeho predchodcu a mal možnosť na ňom jazdiť, bude veľmi milo prekvapený z inovácie od Suzuki. Malé, moderné, svižné, v bohatej výbave, už od 8.740 Eur a s pohonom 4x4 už za 11.240 EUR, to je naozaj bezkonkurenčné. Očakávame, že bude v predajnosti nasledovať svoju veľkú sestru Vitaru. 

Ak Vás Ignisko zaujal a chcete si ho vyskúšať, obráťte sa na nášho partnera,autorizovaného predajcu značky Suzuki, ktorý nám autíčko zapožičal, spoločnosť MIKONA s.r.o., so sídlom na Einsteinovej ulici 1, v Bratislavskej Petržalke. Kontakt na predajcu: 0902 979 632 p. Malovec, alebo 0902 955 543 p. Novák. Veľmi radi Vám auto ukážu a spravia cenovú ponuku na mieru, či vypočítajú splátky.

Ďakujeme za Váš čas a ak Vás náš článok zaujal, nezabudnite nás lajknúť na Facebooku :-)

Top